Online feedback
Het is op verschillende manieren mogelijk om online feedback uit te vragen.
We kennen 4 varianten waarmee we feedback op de website/app kunnen ophalen, ook wel uitvraagvormen genoemd. Hieronder lichten we deze 4 varianten graag aan je toe!
Goed om te weten is dat we per uitvraagvorm verschillende triggers kunnen instellen. Een trigger is een voorwaarde om de uitvraagvorm weer te geven, bijvoorbeeld ‘na x seconden’ of ‘URL begint met …’.
Button
Dit is een vaststaande knop aan de rechter- of onderzijde van een website. Deze wordt veelal op de gehele website getoond. Het is een reactieve manier voor websitebezoekers om opmerkingen over de website achter te laten. Denk aan complimenten, fouten of tips. Na het klikken op de button zal deze middels een pop-up getoond worden. Zie rechterzijde op deze pagina voor een voorbeeld.
Pop-up
Komt automatisch in beeld en neemt daarbij het gehele scherm over. Deze vorm wordt veelal gebruikt na het doorlopen van een klantreis op de website (na invullen van een formulier) of om te achterhalen of de websitebezoeker zijn/haar doel behaald heeft en of dat dit gemakkelijk is gegaan. Klik op de button hieronder om de pop-up te tonen.
Pop-in
Komt automatisch in beeld, neemt daarbij niet het gehele scherm over, maar verschijnt vaak rechtsonderin het scherm van de bezoeker. Hierbij kan een bezoeker van de website gewoon doorgaan met waar hij/zij mee bezig was. Deze vorm wordt vaak voor dezelfde doeleinden gebruikt als de pop-up, maar is een stuk minder ‘in your face’ en kan daarom de voorkeur hebben. Klik op de button hieronder om de pop-in te tonen.
Inline
Inline kent een vaste plek op een pagina van de website. Middels een script op de website kan dit eenvoudig op elke gewenste plek geplaatst worden. Deze vorm wordt veelal gebruikt om de begrijpelijkheid of volledigheid van content, informatie of inhoud op een pagina te achterhalen. Zie onderstaand voorbeeld met de duimpjes, of hiernaast met de vraag of de pagina behulpzaam is.
