FAQ inlogpagina

Op deze pagina lees je veelgestelde vragen omtrent het inloggen. Staat jouw vraag hier niet tussen, of kom je er toch niet uit? Mail dan onze collega’s via service@expoints.nl. Neem in je mail het volgende mee: toelichting waar het precies misgaat, op welk moment loop je exact vast? Idealiter samen met een screenshot van het moment waarop je vastloopt.

Nieuw account aanmaken, hoe werkt dat?

Je ontvangt vanuit Expoints een mail omdat je toegang hebt gekregen voor het Expoints dashboard van jouw organisatie.
Het aanmaken van een account is bij ons mogelijk op twee verschillende manieren. Dit heeft te maken met de afspraken die zijn gemaakt met jouw organisatie.

Single Sign On

Wanneer jouw organisatie heeft gekozen voor Single Sign On, dan is er binnen het bedrijf een beveiligde manier van inloggen gerealiseerd.
Je bent dus al beveiligd ingelogd op het bedrijfsnetwerk en hebt daarom om het dashboard te benaderen geen apart wachtwoord meer nodig.

Je ontvangt dan een e-mail die er als volgt uit ziet.

Wanneer je op de link klikt die in deze mail gaat wordt je geleid naar jouw dashboard omgeving van jouw organisatie.
Je hoeft dan alleen maar te klikken op de knop met de naam van jouw organisatie bij het inlogscherm.

Inloggen met e-mail en wachtwoord

Wanneer jouw organisatie niet heeft gekozen voor Single Sign on, dan kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord.
Je ontvangt dan van ons een e-mail met een tijdelijk wachtwoord.
Dat ziet er als volgt uit:

Met dit tijdelijke wachtwoord kun je een account aanmaken, en dit pas je dan direct aan naar een zelfverzonnen wachtwoord.
Daarna krijg je toegang tot het dashboard en kun je aan de slag met jouw resultaten!

Welke inlogknop moet ik gebruiken?

 

Heb je al een mail ontvangen om je wachtwoord in te stellen? In dat geval kun je de bovenste ‘Klik hier om in te loggen‘ knop gebruiken.
Heb je nog geen mail ontvangen? Dan kun je nog met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen via de onderste ‘Log in met de oude methode‘ knop.
Let op! Vanaf 1 oktober is dit niet meer mogelijk. Dan kun je enkel met de nieuwe methode inloggen

Gebruikt jouw organisatie Single Sign On, dan kun je onderin op de knop klikken met de naam van jouw organisatie en kom je direct uit in het dashboard.

Het lukt niet om in te loggen

Wat vervelend dat het je niet lukt om in te loggen. Hopelijk gaan deze stappen je helpen om alsnog in te loggen:
1. Gebruik een Chrome of Firefox browser, en verwijder je cookies en cache van deze browser.
2. Ga naar de inlogpagina van het dashboard. Deze eindigt altijd op /dashboard.
3. Voer je e-mail adres met wachtwoord in, en klik op inloggen.*
4. Weet je het wachtwoord niet meer? Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ Vul je e-mailadres in en klik op ‘Verzenden’

Nog steeds niet ingelogd? Stuur dan een screenshot van de foutmelding naar service@expoints.nl.

* Wanneer jouw organisatie gebruik maakt van Single Sign On heb je geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Je bent dan direct ingelogd wanneer je gebruikt maakt van het beveiligde netwerk van jouw bedrijf.

Ik krijg een 403 melding in beeld

 

IP Adres

Wanneer je een 403 foutmelding te zien krijgt, dan komt dat omdat je probeert in te loggen met een ‘’niet goedgekeurd IP adres’’.
Er zijn bepaalde IP adressen goedgekeurd voor netwerkverbindingen vanuit jouw organisatie.
Wanneer je op een externe locatie, of bijvoorbeeld thuis met je eigen wifi inlogt, dan is dat een reden om toegang te weigeren.

Over het algemeen heb je dan de mogelijkheid om via het bedrijfsnetwerk in te loggen, via een VPN verbinding, of intranet.
Wanneer je dat doet, zou je zonder foutmeldingen moeten kunnen inloggen.

Autorisatie

Het is bij de 403 melding ook nog mogelijk dat je niet de juiste autorisatie hebt gekregen om bepaalde zaken in te zien in het dashboard, en daarom krijg je ook een foutmelding. Neem daarvoor contact op met je centrale contactpersoon, die is gemachtigd om bij ons aanvragen te doen om autorisaties aan te passen.